Сценарій проведення Олімпійського уроку, присвяченого Іграм Олімпіади
Робота, що передує проведенню свята:
1) проведення конкурсу малюнків з олімпійської тематики та оформлення виставки;
2) проведення вікторини «Знавець олімпійського спорту»;
3) проведення роботи зі створення та виготовлення емблем;
4) проведення бесіди «Країна приймає Олімпійські ігри» (знайомство з географічним положенням, традиціями, культурою, мистецтвом, спортом тощо);
5) тренувальні заняття з метою підготовки до малих олімпійських стартів;
6) підготовка художніх номерів для демонстрації під час заходу.
Місце проведення: спортивний зал
Спортивний зал святково прикрашений.
Лунають фанфари. Вони сповіщають про початок свята. Під звуки спортивного маршу до залу входять судді, за ними – команди. Склад команди 10 чоловік: 6 хлопців і 4 дівчини.
Ведучий 1: Історія Олімпійських ігор бере свій початок у Стародавній Греції. Саме там, у долині річки Алфей у містечку Олімпія і проходили ці славнозвісні змагання. Спортивні свята атичності – свята миру, сили духу, краси тіла і розуму — проіснували кілька віків. Але римський імператор Феодосій І заборонив їх проведення. Набіги варварів та стихійні лиха знищили античну цивілізацію.
Ведучий 2: Пройшло багато віків. І тільки у XIX столітті П’єр де Кубертен, французький громадський діяч, просвітитель, педагог, доклавши неймовірних зусиль, зумів із своїми сподвижниками відродити ідею проведення цих змагань.
Ведучий 1: Перші Олімпійські ігри сучасності відбулись у 1896 році у столиці Греції Афінах. Ось уже понад сто спортсмени кожні чотири роки піднімають олімпійський прапор. Один раз на чотири роки спалахує олімпійський вогонь, закликаючи всі народи світу до миру, чесної спортивної боротьби та взаєморозуміння. Сьогодні ми проводимо свято, присвячене Іграм Олімпіади.
Ведучий 2: Олімпійський прапор, внести! (під звуки маршу 4-6 школярів у білій спортивній формі проносять прапор повз учасників і закріплюють його на флагштоку).
Ведучий 1: На олімпійському прапорі не пишуть слів, але люди всієї планети знають, що п’ять переплетених кілець символізують мир, дружбу і взаєморозуміння. Вони сповіщають про чесну боротьбу на спортивних майданчиках.
Капітани команд піднімають прапор. У цей час у залі з’являється учень із смолоскипом у руці.
Ведучий 2: Довгий шлях пройшов цей вогонь. Його запалили від променя сонця в Олімпії, саме там, де колись відбувались стародавні Олімпійські ігри. Багато разів, переходячи із рук в руки, проходив цей вогонь через усю планету. Сьогодні священний вогонь миру і дружби прибув до нас на свято. Священний вогонь олімпійський, палай над планетою вічно! Кріпи між народами мир і дружбу!
Спортсмени підносять смолоскип до олімпійської чаші та запалюють вогонь.
Ведучий 1: Сьогодні до нас на свято завітали гості:
Виступи гостей:
Ведучий 2: І ось настав час дати старт нашим змаганням. Та перед цим учасники і судді складуть присягу на чесність участі та суддівства змагань.
Капітани команд: Від імені учасників ми обіцяємо, що братимемо участь у цих змаганнях, поважаючи та дотримуючись правил, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі, в ім’я слави спорту та честі наших команд.
Головний суддя: Від імені всіх суддів і офіційних осіб, я обіцяю, що ми будемо виконувати наші функції під час цих Олімпійських ігор з усією безпристрасністю, дотримуючись правил і зберігаючи відданість принципам справжнього спортивного духу.
Ведучий 1: Хочу нагадати всім присутнім про систему оцінок: за перемогу команда отримує 2 очка, за нічию – 1 очко, за програш -очки не нараховуються.
Спочатку до програм античних ігор входили лише легкоатлетичні вправи. Дотримуючись традицій стародавніх греків, ми починаємо наші змагання з бігу.
Конкурс 1. Команди шикуються в колони по одному перед лінією старту. На відстані 20 м від лінії старту перед кожною із команд лежать обручі, в яких знаходяться картки з буквами «ОЛІМПІАДА» (лежать у роздріб). За сигналом пеший учасник біжить до обруча, бере картку з першою буквою слова, повертається до лінії старту, вкладає картку на підлогу, передає естафету наступному у колоні, а сам стає у кінець колони. Перемагає команда, що першою виклала з карток «ОЛІМПІАДА ».
Виступ представника суддів:
Ведучий 2.: Легкоатлетичні змагання тривають. У них беруть участь три хлопця і дві дівчини. Вони шикуються у колони по одному. В руках у першого гантелі масою 0,5-1 кг (залежно від віку). Перший учасник виконує стрибок у довжину з місця. З місця його приземлення, після передачі гантелей, стрибок виконує наступний учасник і т.д. Перемагає команда, яка після виконання стрибків буде далі від лінії старту.
Виступ представника суддів:
Ведучий 1: За часів Ігор античних Олімпіад до їх програми включались змагання борців та кулачних бійців. Доречі, видатний математик Піфагор був переможцем Олімпійських ігор з кулачного бою. А його переможні традиції продовжують наші співвітчизники -брати Віталій та Володимир Клички.
Ведучий 2: У наступному конкурсі беруть участь по одному хлопцю від кожної команди. Вони займають місце по обидві сторони від діаметра центрального кола і приймають положення присіду. За сигналом кожний із них намагається виштовхнути суперника з кола.
Ведучий 1: Наступні змагання проводяться для дівчат. Запрошуємо по чотири дівчини від кожної команди.
Гумовий джгут просунуто між рейками гімнастичної стінки. Кожна дівчина, стоячи спиною до стінки, бере обидва кінці джгута в руки натягуючи його так, щоб опинитись якнайдалі від стінки. За сигналом вони намагаються збити кеглі, що знаходяться перед ними. Очки нараховуються за кількістю збитих кеглів (за кожну збиту кеглю – 1 очко).
Ведучий 2: До змагань запрошуються по одному хлопцю від кожної команди. Суперники займають місце у центральному колі, стоячи на одній нозі, руки тримають за спиною. Кожний з них намагається виштовхнути суперника з кола або примусити стати на обидві ноги.
Ведучий 1: Ви вже продемонстрували свої здатності у легкій атлетиці та єдиноборствах. Тепер ми побачимо ваші досягнення у гімнастиці. На гімнастичний поміст першою запрошується команда « ». Вони виконують комплекс ранкової гімнастики. Оцінюється злагодженість і дотримання гімнастичного стилю.
Ведучий 2: А тепер черга показати свою майстерність команді ” ”
Виступ представника суддів:
Ведучий 1: Жодні Олімпійські ігри не проходять без змагань з ігрових видів спорту. Наступні змагання – «Футбол раків». На спортивну арену запрошуються по 6 хлопців від кожної команди. М’яч знаходиться у центральному колі, гравці у положенні упору сидячи позаду – за лицьовими лініями, кожна команда зі свого боку майданчика. За сигналом гравці намагаються заволодіти м’ячем і за допомогою передач ногами вибити його за лицьову лінію суперника. Гра триває 4 хвилини. Перемагає команда, яка більшу кількість разів виб’є м’яч за лінію.
Ведучий 2: Дівчата змагатимуться у грі «Перестрілка». Запрошуються на майданчик дівчата. Перемагає команда, яка швидше «виб’є» суперника.
Виступ представника суддів:
Ведучий 1: Наше знайомство з країною «Олімпією» ми завершуємо старовинною народною грою – перетягуванням канату. Команди, на старт! У змаганнях беруть участь команди у повному складі. Лунають фанфари. Команди шикуються в одну шеренгу.
Виступ представника суддів:
Ведучий 2: Нагородження переможців проводять:
Звучить мелодія Гімну олімпійців України. Капітан команди-переможця підходить до флагштока й опускає прапор, гасне олімпійський вогонь. Учасники змагань запускають паперових голубів і під оплески глядачів залишають спортивну арену.
Джерело: Єрмолова В.М. “Олімпійська освіта у школі”
Мітки: виховний захід, олімпійський урок, спортивні заходи