Сценарій №7 проведення Олімпійського уроку

Автор | 9 вересня 2014 | Переглядів: 172

Олімпійський урок "Допіднг у спорті"Сценарій проведення  олімпійського уроку «Допінг у спорті»

Мета: виховувати в учнів повагу до етичних цінностей спорту та здорового способу життя.

На етапі підготовки до участі в заході командам – учасницям про понується підготуватися для обговорення питань:

1. Як ви ставитесь до вживання спортсменами стимулюючих  препаратів?

2. Чи вживання допінгових препаратів є порушенням етичних  принципів у спорті та олімпійських цінностей?

3. Хто, на ваш погляд, впливає на формування моральних якостей спортсмена? (родина, друзі, тренер, школа, соціум)

4. Яка організація була створена для цього і що входить до її компетенції? Як здійснюється допінг-контроль учасників змагань?

Загальне завдання: Виготовити антирекламний плакат та захистити його.

Ведучий: Останнім часом тема вживання допінгових препаратів викликає занепокоєння не тільки медиків, а й усього світового суспільства. Особливо ця проблема є актуальною у спорті. Адже для спорту та олімпійського руху найважливішим є прославлення єдності тіла, духу і розуму, що характеризуються такими цінностями як: (на екрані – цінності олімпізму)

— етика, справедливість і чесність;

— здоров’я;

— неперевершена майстерність;

— репутація;

— культура;

— радість і задоволення;

— колективізм;

— відданість;

— повага до правил і законів;

— повага до себе і суперників;

— мужність;

— спільність і солідарність.

Давайте уважно подивимося на екран і спробуємо розібратися:

«Чи сумісне вживання допінгу з цими цінностями?» (на екрані – фотографії  наркотичних речовин)

Допінг походить від англійського dope – давати наркотики.

Цей термін у спорті вживається не тільки до наркотичних речовин, а й до будь-яких речовин природного або синтетичного походження, що дозволяють після їх вживання досягати кращих спортивних результатів. Так, наприклад, їх вживання може різко, на короткий час, підвищувати активність нервової та ендокринної систем, збільшують м’язову силу. Сьогодні прийнято вважати, що вживання допінгу – це усвідомлений прийом речовин, зайвих для нормального функціонування організму спортсмена, або занадто великої дози ліків, з єдиною метою – штучно посилити фізичну активність і витривалість на час змагань.

У середині ХХ ст. Міжнародний олімпійський комітет об’явив допінгу війну внаслідок випадків смерті спортсменів безпосередньо на змаганнях. Перший випадок було зафіксовано у 1960 р., коли внаслідок застосування допінгових препаратів – амфетамінів – померли велосипедисти Кнут Ієнсен та Дик Ховард. Останньою краплею стала смерть англійського велосипедиста Томмі Симпсона під час гонки «Тур де Франс» 1967 р. (на екрані фрагмент гонки  «Тур де Франс»). З важливою ініціативою – створити незалежне від МОК Всесвітнє антидопінгове агентство (WADA) виступила Медична комісія МОК. Вона була підтримана тодішнім президентом МОК Хуаном Антоніо Самаранчем, і таке агентство було засноване 10 листопада 1999 р. як приватна незалежна організація на основі рівноправного представництва олімпійського руху і громадських організацій. Сьогодні у світі акредитовано МОК і працює понад 30 антидопінгових лабораторій, які щорічно тестують близько 120 тис. спортсменів. Щорічно WADA видає список заборонених для спортсменів препаратів і міжнародних стандартів для лабораторій, тестування і оформлення терапевтичних виключень. (На екрані схема впливу допінгових препаратів на системи й органи людини). Допінгові препарати поділяються на групи. Серед них:

• Стимулюючі препарати, що діють на центральну і периферичну нервову систему, вживання яких навіть в малих дозах при значних фізичних навантаженнях можуть викликати підвищення кров’яного тиску та прискорення серцевої діяльності, порушення терморегуляції і тепловий удар із наступним колапсом і смертю, психічні розлади; (На екрані фрагмент ролика про хлопчика-бейсболіста, який помер від вживання допінгу).

• Наркотичні знеболюючі препарати, що зменшують відчуття болю незалежно від її природи і причин. Їхнє застосування заборонено тільки під час змагань.

• Анаболічні стероїди з одного боку стимулюють нарощування м’язової маси, а з іншої – розвиток чоловічих статевих ознак, які можуть викликати психічні розлади, розвиток новоутворень у печінці та легенях, порушення функцій статевих органів.

• Сечогінні препарати застосовують у тих видах спорту, де є вагові категорії для швидкого зменшення маси тіла; для покращання зовнішнього вигляду в гімнастиці, фігурному катанні або бодифітнесі, а також для виведення з організму інших допінгових препаратів.

• Пептидні гормони, серед яких інсулін, гормон росту, що призводить у дітей до гігантизму, а у дорослих – до патологічного збільшення деяких частин тіла (стоп, кистей); еритропоетин, вживання якого призводить до підвищення в’язкості крові, що у свою чергу може призвести до тромбозу судин та інфаркту зі смертельними наслідками.

Ведучий: А тепер хотілось би послухати вашу думку. Як ви ставитесь до вживання спортсменами стимулюючих препаратів?

Команда ____________ – вам слово.

Слухаємо команду ____________.

Будь-ласка, команда ____________.

Ведучий: Ваше ставлення нам зрозумілє. Приємно чути, що ви стоїте на позиціях чистого спорту без стимулюючих препаратів. Зараз ви переглянете відеоролик. Хотілось би почути ваші роздуми з приводу побаченого. (на екрані фрагмент ролика про зізннання Меріон Джонс )

Ведучий: Як на вашу думку, відбулося внутрішнє розкаяння Меріон Джонс, і чи вживання допінгових препаратів є порушенням етичних принципів у спорті та олімпійських  цінностей?

Команда ____________ – вам слово.

Слухаємо команду ____________.

Будь-ласка, команда ____________.

Ведучий: Звичайно, допінг і чесний спорт не сумісні, не сумісний допінг і з духом та принципами олімпійського руху, олімпійськими ідеалами. Хто, на вашу думку, впливає на формування моральних якостей спортсмена? (родина, друзі, тренер, школа, соціум).

Команда ____________ – вам слово.

Слухаємо команду ____________.

Будь-ласка, команда ____________.

Ведучий: Ініціатором боротьби з допінгом у спорті виступив Міжнародний олімпійський комітет. Яка організація була створена для цього і що входить до її компетенції?

Команда ____________ – вам слово.

Слухаємо команду ____________.

Будь-ласка, команда ____________.

Ведучий: Сьогодні ми торкнулися лише частини питань, пов’я заних із вживанням допінгу та його негативними наслідками. Приємно було відчувати ваше небайдуже ставлення до цієї про блеми. Ми знаємо, що кожна команда-учасник уроку підготувала антирекламний плакат, в якому висловлює своє ставлення до проблеми, що сьогодні була темою обговорення. Кожна команда має по три хвилини для представлення своєї роботи.

Команда  ____________ – вам слово.

Слухаємо команду ____________.

Будь-ласка, команда ____________.

Ведучий: Дякуємо за участь в уроці. Щасти вам у навчанні та спорті.



Мітки: ,