Сценарій №6 проведення Олімпійського уроку

Автор | 12 вересня 2013 | Переглядів: 2,239

Сценарій проведення Олімпійського уроку «Зимові олімпійські ігри»

Мета і завдання:

  • формування стійкових мотивів і потреб до занять фізичною культурою і спортом;
  • творче використання засобів фізичної культури для організації активного відпочинку;
  • виховання школярів на ідеалах і цінностях олімпізму;
  • розширення знань учнів з історії зимових Олімпійських ігор.

Матеріально-технічне забезпечення: музичний центр і диски до нього; таблички з назвами країн, плакати з олімпійською символікою, гімнастичні обручі, чотири пари лиж, лижні палиці (без штирів), дві шапочки, дві пари валянок, дві пари рукавичок, два светри, двоє трико, три стільці, шість шайб, шість ключок, двоє санчат.

Лунає «Вихідний марш» із кінофільму «Цирк». Команди входять до спортивного залу.

Лунають фанфари. До залу вносять олімпійський прапор.

Ведучий: Представляє команди, членів журі та гостей свята.

Ведучий: Зимові Олімпійські ігри мають не таку давню історію як Ігри Олімпіад. Уперше змагання з фігурного катання на ковзанах були включені до програми Ігор IV Олімпіади, що відбулась у Лондоні 1908 р. Вони проводились одночасно із змаганнями з літніх видів спорту. Ідея запровадження Олімпійських ігор із зимових видів спорту була висунута ще на початку ХХ ст. П’єром де Кубертеном і неодноразово обговорювалась у Міжнародному олімпійському комітеті. Але тільки на Паризькій сесії МОК 1922 р. було прийнято рішення про проведення змагань із зимових видів спорту під назвою «Міжнародний спортивний тиждень з приводу VII Олімпіади».

Змагання відбулись у французькому містечку Шамоні з 25 січня по 4 лютого 1924 р. із дотриманням ритуалів, які вже стали невід’ ємною частиною Ігор Олімпіад: було запалено олімпійський вогонь, учасники складали присягу. Ці змагання перевершили усі сподівання, що дало підставу МОК на Паризькому Олімпійському конгресі 1925 р. прийняти рішення про регулярне проведення зимових Олімпійських ігор, а змагання, проведені у 1924 р. в Шамоні, класифікувати як перші офіційні зимові Олімпійські ігри. З того часу зимові Олімпійські ігри стали складовою частиною олім¬пійського спорту і проводились регулярно у роки проведення Ігор Олімпіад. На сесії МОК 1991 р було прийнято рішення про розведення за строками Ігор Олімпіад і зимових Олімпійських ігор, які, починаючи з 1994 р. проводяться почергово з інтервалом у два роки.

Чергові ХХІ зимові Олімпійські ігри відбудуться у канадському місті Ванкувері 2010 року.

Тур перший: «На парад відкриття». Командам роздаються таблички з назвами країн – Греція, Бельгія, Норвегія, Франція, Канада, Україна. Оголошується назва країни, де будуть проводи¬тись чергові зимові Олімпійські ігри.

Завдання: протягом однієї хвилини команди повинні вийти на сцену у такому порядку, як визначено церемонією відкриття Олімпійських ігор. (першою виходить на стадіон команда Греції, за нею інші команди відповідно до французького алфавіту).

Оцінювання: 1 бал за правильне виконання.

Тур другий: Домашнє завдання:

  • «візитна картка» команди (включає фізичні вправи, музику, гумор тощо);
  • конкурс гімнастичних пірамід з використанням олімпійської символіки.

Оцінювання: за 10-бальною системою за кожний із пунктів домашнього завдання.

Тур третій: Олімпійські знання.

Запитання для команди 1: (команди відповідають по черзі, на відповідь -10 сек.)

  1. до програми зимових Олімпійських ігор включені види спорту, що проводяться на льоду і на снігу. Скільки видів спорту входить до програми зимових Олімпійських ігор? (15 видів);
  2. назвіть види спорту, для занять якими необхідні лижі (лижні перегони, біатлон, лижне двоборство, стрибки на лижах з трампліна, гірськолижний спорт, фристайл);
  3. назвіть види спорту, для занять якими необхідні сані (санний спорт, бобслей, скелетон).

Запитання для команди 2:

  1. для того, щоб вид зимового спорту було включено до програми зимових Олімпійських ігор необхідно… (щоб вид спорту був поширений не менше, ніж на трьох континен¬тах і не менше ніж у 25 країнах);
  2. перелічіть види спорту, для занять якими необхідні ковзани (фігурне катання на ковзанах, шорт-трек, хоккей на льоду, швидкісний біг на ковзанах);
  3. перелічіть зимові види спорту, для занять якими не потрібні ні лижі, ні санчата, ні ковзани (сноубординг, керлінг).

Оцінювання: за кожну правильну відповідь — 2 бали.

Тур четвертий: «Дуатлон». Лижні гонки – дуатлон.

У гонках беруть участь по одному лижнику від кожної команди, які повинні подолати дистанцію по периметру спортивного залу, один у напрямку за годинниковою стрілкою, другий – проти неї. За сигналом ведучого команди займаються екіпіровкою свого лижника: одягають йому светр, трико, шапку, валянки, рукавички; допомага¬ють одягти лижі, прив’язують їх до валянок, дають у руки лижні палиці (без штирів). Ведучий нагадує, що ці гонки – дуатлон, який передбачає у середині дистанції змінити лижі (друга пара лиж знахо¬диться на місті їх зміни).

Оцінювання: максимальна кількість балів — 10 (за перемогу — 3 бали, за правильну техніку — 2 бали, за зміну лиж — 2 бали, за дії тренера, що веде лижника — 2 бали, за активність уболівальників — 1 бал ).

Тур п ’ятий: «Бобслей»

У змаганнях беруть участь п’ять двійок-бобів (хлопець + дівчина у кожній двійці). Дівчина сідає на санчата, а хлопець везе її, тримаючи санчата за мотузку (дистанція – довжина спортивного залу).

Оцінювання: у кожному заїзді переможець отримує 2 бали. Загальна кількість балів команди визначається сумою балів, що набрала команда у п ‘яти заїздах.

Тур шостий: «Хокей»

У змаганнях беруть участь по три учасники з кожної команди. Два гравці сидять на стільцях спиною один до одного на відстані 5 м (таких місць змагань одночасно на майданчику розміщено три). Кожний із учасників одягнений у валянки, рукавички. В руках учасник тримає ключку, на підлозі перед кожним лежить шайба. За сигналом учень піднімається зі свого стільця, обводить шайбу навколо стільця суперника і забиває шайбу у свої ворота (стілець).

Оцінювання: за кожну забиту шайбу команда отримує 2 бали. Загальна кількість балів команди визначається сумою балів, що набрали три учасники.

Команди ідуть готуватись до дев ‘ятого туру.

Тур сьомий: «Гра із глядачами»

  1. По черзі вболівальникам кожної команди пропонуються запитання:
  2. Коли відбулися Ігри І Олімпіади сучасності? (1896р.).
  3. Де відбулися Ігри І Олімпіади сучасності? (Афіни, Греція).
  4. Коли відбулися І зимові Олімпійські ігри? (1924 р.).
  5. Де відбулися І зимові Олімпійські ігри? (Шамоні, Франція).
  6. В якому виді зимових Олімпійських ігор з’ явилась дисципліна — перегони з переслідуванням? (ковзанярський спорт).
  7. В якому зимовому виді спорту жінки не беруть участь? (стрибки на лижах із трампліна).
  8. Які лижі найважчи? (для стрибків із трампліна).
  9. Як називається суддя у хокеї на льоду? (арбітр).
  10. Яку назву мають сані для занять бобслеєм? (боб).
  11. Яку зброю використовують у біатлоні? (малоколіберну гвинтівку).
  12. Що означають п’ять олімпійських кілець? (п ‘ять континентів).
  13. Як ще називають воротаря? (голкіпер).
  14. Що означає слово «біатлон»? (двоборство).
  15. Який технічний інвентар «запозичили» спортсмени у для гри на льоду? (щітку).

Оцінювання: кожна правильна відповідь вболівальників приносить команді по 1 балу.

Тур восьмий: Гра капітанів «Вірю – не вірю»

Капітани по черзі ставлять один одному запитання:

  1. Олімпіада триває 4 роки (так).
  2. Олімп – це країна – колиска Олімпійських ігор (ні, за грецькою міфологією це гора, де мешкають боги).
  3. МОК очолювало 9 президентів (ні, 8).
  4. Відродженням сучасних Олімпійських ігор ми забов’язані П’єру де Кубертену (так).
  5. Біатлоніст під час змагань може замінити гвинтівку (ні).
  6. Лижні гонки-дуатлон супроводжуються заміною інвентарю в pit zone на стадіоні. Лижник замінює лижі і палиці (так).
  7. Скіп – це тренер у бобслеї (ні, це граючий тренер в керлінгу).
  8. Скелетон – це стрибок у фігурному катанні на ковзанах (ні, це вид спорту).

Оцінювання: за кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

Тур дев’ятий: «Винахідники»

Команда демонструє придуманий нею новий вид спорту, даючи йому назву і розповідаючи про те, у чому полягає його суть.

Оцінювання: за 10-бальною системою.

Переможець визначається за найбільшою сумою балів.

Ведучий: слово для підведення підсумків надається голові журі.

Голова журі: підводить підсумки змагань і нагороджує переможців.

Під звуки музики із залу виносять олімпійський прапор.

Джерело: Єрмолова В.М. “Олімпійська освіта у школі”



Мітки: , ,