Ігри для проведення “Олімпійського уроку”

Автор | 9 вересня 2014 | Переглядів: 184

олімпійські ігри в древній ГреціїШановні викладачі навчальних закладів та вчителі фізичного виховання. Зовсім скоро у місті Києві відбудеться Всеукраїнський Олімпійський урок, а отже він стартуватиме і у навчальних закладах столиці. Раніше на нашому сайті вже були опубліковані як методичні рекомендації так і сценарії щодо проведення Олімпійського уроку.

Гра – одна з найважливіших сфер життєдіяльності дитини. Поєднуючись із працею, навчанням, мистецтвом, спортом, вона забезпечує необхідні емоційні умови для всебічного гармонійного розвитку особистості. В руках вчителя, вихователя вона стає інструментом виховання, що дає змогу якнайповніше враховувати вікові особливості дітей і підлітків, розвивати ініціативу й самодіяльність, створювати атмосферу свободи, творчої розкутості в колективі та умови для саморозвитку. Зважаючи на викладене вище, можна відмітити, що ігрова діяльність може бути використана, як ефективна форма навчально-виховного процесу й у процесі олімпійської освіти.

Оімпійські ігри в древній Греції

Оімпійські ігри в древній Греції

До вашої уваги надається декілька ігор на олімпійську тематику, які ви можете використовувати під час проведення Олімпійського уроку або іншого заходу на олімпійську тематику.

Гра «Назви вид спорту»

Мета гри: ознайомити учнів з олімпійськими видами спорту.

На аркуші паперу написано букву, наприклад, А. За 30 с. діти повинні написати види спорту, які починаються на букву А, або мають цю букву у назві олімпійського виду спорту. Перемагає той, хто напише більшу кількість видів спорту.

Гра «Все про »

Мета гри: сприяти розвитку інтересу школярів до географії, історії Олімпійських ігор.

Варіант 1. Ведучий називає порядковий номер Олімпійських ігор. Учасники гри повинні протягом 5–10 хв. написати:

  • материк, на якому вони відбувались;
  • країну, де вони проводились;
  • місто, де вони проводились;
  • назву річки, озера або моря, що знаходяться у цій країні;
  • талісман ігор;
  • ім’я чемпіона цих Ігор, вид спорту, в якому він виборов золоту медаль;
  • країну, представником якої був названий чемпіон.

Варіант 2. Клас розподіляєть на декілька груп. Кожна група отримує порядковий номер Олімпійських ігор. За поданою вище схемою кожна група готує відповідь. Після закінчення часу, відведеного на підготовку, кожна група представляє свої Олімпійські ігри, вказуючи на карті материк, країну, місто та відповідні водойми. Для ускладнення завдання можна пропонувати учням відмітити відповідні географічні об’єкти на контурній карті.

Оімпійські ігри в древній Греції

Оімпійські ігри в древній Греції

Гра «Будуємо олімпійські об’єкти»

Мета гри: сприяти формуванню творчих здібностей, умінь колективної праці, знайомити з проблемами міст, що приймають Олімпійські ігри, формувати основи екологічної культури. Учні мають створити проект розміщення майбутніх олімпійських об’єктів з урахуванням:

  • особливостей рельєфу місцевості;
  • національних традицій;
  • наявних історичних пам’яток архітектури;
  • сітки річок;
  • зручності розміщення спортивних об’єктів для учасниківзмагань;
  • кількості туристів і вболівальників;
  • збереження довкілля.

Обладнання:

  • фрагмент плану місцевості, на якому є прорізи для фішок;
  • набір фішок для позначення необхідних об’єктів і споруд;
  • набір карток із завданням.

Гру можна проводити між групами учнів  одного класу або між командами різних класів. Кожна група (команда) складається із фахівців, які спільними зусиллями створюють проект і захищають його. Фахівці команд отримують картки із завданнями від керівника проектної організації. Для розробки проекту відводиться 30-40 хв., після чого кожна команда (група) має 8-10 хв. для представлення і захисту свого проекту. Для оцінки проектів створюється журі. До його складу входить «головний архітектор міста», «міністр спорту», «представник Міжнародного олімпійського комітету», «мер міста», «представник екологічної служби».

Картка 1. Завдання для «керівника проекту»:

  • Роздати завдання усім фахівцям проекту.
  • Стежити за виконанням завдань фахівцями, за необхідності надавати допомогу.
  • Взяти участь у розміщенні на плані місцевості фішки з об’єктами. Перевірити доцільність розміщення об’єктів з господарської точки зору, зручності для учасників Олімпійських ігор, суддів, глядачів та жителів міста.
  • Взяти участь в обговоренні питання про назву об’єктів.
  • Захистити проект.

Картка 2. Завдання для «головного інженера»:

  • Визначити потрібні будівельні матеріали.
  • Порадитись з метеорологом, картографом про вибір місць для спорудження спортивних об’єктів (стадіону, велотреку, плавального бассейну, водного парку для веслувального спорту, стрільбища, палацу спорту для проведення змагань зі спортивних ігор та гімнастики, манежу для кінних змагань, олімпійського селища тощо).
  • Визначити місця заводів і кар’єрів та заходи запобігання забруднення довкілля продуктами їхнього виробництва.

Картка 3. Завдання для  «архітектора»:

  • Внести пропозиції до раціонального розміщення спортивних і культурних об’єктів
  • Продумати створення зони відпочинку.

Картка 4. Завдання для «відповідального за транспортне обслуговування»:

  • Визначи місця проходження основних автомобільних магістралей між спортивними об’єктами та аеропортом, залізничним та морським вокзалами.
  • Визначити місця доцільного розташування пішохідних наземних і підземних переходів, транспортних розв’язок.

У наступних публікаціях очікуйте на нові Ігри для проведення олімпійських уроків. Слідкуйте за оновленнями на сайті Київського міського відділення НОК України.

 



Мітки: ,