Сценарій проведення Олімпійського уроку. Олімпійський урок – тренінг

Автор | 11 жовтня 2017 | Переглядів: 43

oLYMPIC LESSOn

Сценарій проведення Олімпійського уроку.

Олімпійський урок – тренінг на тему “Історія Олімпіського руху”

Завантажити Сценарій олімпійського уроку у форматі docx

Завантажити презентацію до Олімпійського уроку “Історія Олімпійського руху” у форматі pptx

Мета:  пропаганда здорового способу життя, поширення ідей олімпізму, розвиток олімпійського руху в Україні шляхом залучення якомога більшої кількості дітей  до занять спортом.

Основні навчальні завдання:

  •  збагатити знання учнів стосовно олімпійських видів спорту, історії Олімпійських ігор, видатних спортсменів;
  •  сформувати уявлення про олімпійський рух у світі та зокрема, в Україні.

Основні пізнавальні завдання:

  • розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури, спорт та олімпійському руху;
  • створити засобами фізичної культури та спорту творчу атмосферу.

Основні виховні завдання:

  •  сформувати позитивне відношення та стійкий інтерес до фізичної культури, спорту, олімпійського руху та здорового способу життя;
  •  сприяти вихованню почуття патріотизму, гордості за успіхи українських спортсменів, які гідно представляють нашу державу на міжнародних змаганнях найвищих рівнів.

Звучить спортивна музика (Муслим Магомаев – Олимпийская песня “Герои спорта” (А.Пахмутова, Н.Добронравов)

Вчитель:

Спливає час, за віком вік.

Життя незмінне тріумфує.

Скрізь, де проходить чоловік,

Там завжди поруч спорт крокує.

 

Окраса нашого життя,

О спорт, сьогодні твоє свято.

Там пульс прискорює биття,

Де прапори твої піднято.

1.Знайомство

-Доброго ранку! Я рада вас вітати на олімпійському уроці. Сьогодні ми пригадаємо історію Олімпійських ігор, згадаємо про розвиток олімпійського руху в Україні  та видатних спортсменів  нашої Батьківщини. Я принесла  на урок символ Олімпійських ігор – олімпійський вогонь ( макет) Я хочу передати його кожному з вас, щоб запалити в вас інтерес до фізичної культури, спорту та олімпійського руху. Передаючи олімпійський вогонь, привітайтеся, назвіть своє ім’я і розкажіть, який вид спорту подобається та яким можливо займаєтесь. (Вчитель починає з себе.)

2. Правила роботи у групі.

-Для того, щоб наша робота була плідною і цікавою, ми повинні встановити правила роботи. Я видам вам аркуші з малюнками, а ви озвучите правило, яке на вашу думку на ньому зображене.

1.Виконувати завдання вчасно

2.Слухати один одного.

3.Правило «Усмішка»

4.Навчаємося разом

5.Не критикуємо

6.Радіємо успіхам

-         Ми з вами встановили правила, які будуть діяти на нашому уроці.

3.Очікування.

-         Зараз я вам роздам чоловічків, напишіть на них що саме ви очікуєте від сьогоднішнього уроку-тренінгу, і ми їх розмістимо у підніжжя Олімпу.

4. Інформаційне повідомлення.

Транслюється презентація про стародавні олімпійські ігри:

Слайд ½  Олімпійські ігри зародилися у Стародавній Греції ще у  VIII столітті до нової ери і регулярно понад тисячу років проводилися у давньогрецькому поселенні Олімпія.

Слайд 3 Олімпійські ігри Стародавньої Греції проводилися один раз на чотири роки на честь верховного
бога Зевса

Слайд 4   Зевс — найвеличніший з усіх безсмертних богів Олімпу. Його зброєю був грім, а влада розповсюджувалася на Землі і на небі.

Слайд 5  Вважають, що Олімпійські ігри Стародавньої Греції взяли свій початок у 776 році до нової ери, коли офіційно було зафіксовано ім’я першого переможця Ігор пекаря з Еліди – Коройба.

 

Слайд 6

  • Учасники Ігор – вільні греки (чоловіки та юнаки, що не порушували закон);
    • Жінкам, за винятком однієї — жриці храму богині Деметри, категорично заборонялося бути присутніми на олімпійському стадіоні;
    • Спочатку Олімпійські ігри тривали один день;
    • Програма перших 13 Олімпіад включала один вид змагань – біг на 1 стадій (192 м 27 см), який за легендою дорівнював 600 стопам Геракла;
    • Переможців нагороджували вінком із гілок священної оливи (каллістефаноса), що були зрізані золотим ножем у священному гаю в Олімпії грецьким юнаком, який не був сиротою.

 

Слайд  7   Олімпіоніки – переможці Олімпійських ігор в Давньої Греції. Видатні спортсмени користувалися популярністю та шаною серед населення. Коли олімпіонік повертався до свого рідного міста, його мешканці розбирали частину муру, що оточував поселення. Це означало, що місту, в якому мешкає олімпійський чемпіон, не страшні завойовники. Про героїв стародавніх олімпіад складали легенди, які дійшли й до нас.  Олімпіоніку надавалося право встановити на свою честь
в Олімпії статую.

 

Слайд  8  Зі зростанням популярності Ігор на території Греції програма змагань поступово розширювалася та доповнювалася новими видами змагань:

  • 776 р. до н.е. — біг на один стадій;
  • 724 р. до н.е. — біг на два стадія;
  • 720 р. до н.е. — біг на 8 -10 -12 – 24 стадія;
  • 708 р. до н.е. — боротьба, пентатлон;
  • 688 р. до н.е. — кулачний бій;
  • 680 р. до н.е. — змагання на колісницях з чотирма кіньми;
  • 648 р. до н.е. — панкратіон, кінні змагання;
  • 632 р. до н.е. — змагання юнаків;
  • 520 р. до н.е. — біг в озброєнні на 2 – 4 стадія;
  • 408 р. до н.е. — змагання на колісницях з двома кіньми

 

Слайд 9 Занепад стародавніх Олімпійських Ігор.

Едикт 394 р. імператора Теодосія І суворо засуджував традиції язичників: жертвоприношення богам і духам, гадання на тваринах та інше. Дотримання звичаїв та обрядів попередніх століть розглядалось як великий державний злочин.У 426 році за наказом Теодосія ІІ було зпалено залишки язичницьких храмів на території Олімпії.  У подальшому  Олімпія була повністю похованою під товстим шаром піску та мулу після великої повені – розливу рік Алфей та Кладей

Слайд 10

Видатному французькому просвітителю
та гуманісту XIX століття барону П’єру де Кубертену вдалося реалізувати ідею відродження Олімпійських ігор.

 

Слайд 11

В результаті діяльності П’єра де Кубертена було проведено Міжнародний атлетичний конгрес, що відкрився  16 червня 1894 року в Парижі, у великій залі Сорбонни, і де, у присутності 2000 осіб, за участі 79 делегатів від 49 спортивних організацій 12 країн (США, Італії, Франції, Іспанії, Греції і Росії та ін.) було прийнято рішення про відродження і проведення Олімпійських ігор.

Слайд 12

Ігри отримали підтримку уряду Греції, який профінансував будівництво олімпійського стадіону в Афінах на руїнах античного фундаменту. 6 квітня 1896 року король Греції у присутності 70 тис. глядачів оголосив Ігри І Олімпіади відкритими.  245 атлетів із 14 країн світу змагалися з 9 видів спорту.

 

Слайд 13/14

Джеймс Коннолі – перший сучасний Олімпійський чемпіон (потрійний стрибок) був відрахований з університету за пропуски занять під час Олімпійських ігор

 

Слайд 15 Олімпійський символ

5 кілець, що переплітаються, і використовуються окремо, в одному або в п’яти різних кольорах (синє, чорне, червоне – у верхньому ряду, жовте і зелене – у нижньому), Олімпійський символ відображає діяльність Олімпійського руху та являє собою єдність п’яти континентів і зустріч атлетів з усього світу на Олімпійських іграх.

 

 

Слайд 16 Олімпійська клятва

Урочистий ритуал на церемонії відкриття Олімпійських ігор. Відповідно до Олімпійської хартії клятву виголошує один з видатних спортсменів країни, в якій проводяться Олімпійські ігри.

Текст Олімпійської клятви, розроблений де Кубертеном у 1913 р. проголошує:

“Від імені всіх учасників я обіцяю, що ми братимемо участь у цих Олімпійських іграх, поважаючи та дотримуючись правил, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі, в ім’я слави спорту та честі наших команд”

 

Слайд 17 Олімпійський вогонь

Один із ритуалів на урочистій церемонії відкриття Ігор. Вперше олімпійський вогонь був запалений на урочистій церемонії відкриття Ігор ІХ Олімпіади в Амстердамі 1928 р.

Вогонь, запалений в Греції за допомогою збільшуваного скла, вперше був доставлений смолоскиповою естафетою для відкриття Ігор ХІ Олімпіади в Берліні 1936 р. З того часу смолоскипова  хода стала  найважливішим елементом олімпійської церемонії.

 

Слайд 18 Естафета Олімпійського вогню

Сучасні Олімпійські ігри важко уявити без проведення естафети олімпійського вогню. Вже протягом 68 років вона є невід’ємною частиною найбільших спортивних змагань планети. За весь цей час естафета здолала десятки тисяч кілометрів. У ній взяли участь тисячі людей по всьому світу. Запалений факел несли по землі, везли на машині, літаку, на кораблі, мотоциклі, інвалідному візку та навіть… верблюді.

Сучасна естафета передачі олімпійського вогню була започаткована професором Карлом Дімом у 1936 році. Головною ідеєю цього заходу стало бажання встановити зв’язок між стародавніми олімпіадами із сучасністю. Лише згодом, після Другої світової війни, олімпійська естафета набула змісту акції миру, яка повинна об’єднувати всіх людей на планеті. У 1936 році на ХI Олімпійських іграх у Берліні була вперше проведена олімпійська естафета.Тоді під час своєї подорожі із Греції вогонь несло понад 3 тис. бігунів, які перетнули 7 країн за 11 днів та 12 ночей. 1 серпня 1936 року німецький спортсмен Фріц Шилген запалив велике олімпійське полум’я у присутності 11 тисяч чоловік та 4 тисяч спортсменів із 51 країни.

 

5. Обговорення

А зараз я пропоную вам позмагатися у знаннях на олімпійську тематику, пропоную вікторину.

Слайд 19 – 29 Сучасні Олімпійські ігри

Вікторина

6. Рухавка

Якщо хочеш бути здоровим, роби так (руки вгору)

Якщо хочеш бути здоровим, роби так (руки в сторони)

Якщо хочеш бути здоровим,

Посміхнись і будь бадьорим.

(Повторити з різними рухами декілька разів)

7. Робота в групах

Зібрати прислів’я про спорт та прокоментувати.

  • У здоровому тілі здоровий дух.
  • Хто спортом займається, той сил набирається.
  • Пішки ходити довго жити.
  • Здоров’я в порядку – дякуй зарядці.
  • Віддай спорту час-натомись отримаєш здоров’я.
  • Швидкого та спритного хвороби не наздоженуть.

Презентація груп, обговорення.

8. Гра «Думка по колу»

Діти отримують картки з інформаційним навантаженням. Вчитель пропонує їм прочитати запитання та відповісти на нього. Для цієї гри об’єднуємо дітей в пари.

- Які риси характеру необхідні для того, щоб займатися спортом?

- Чи приймав участь в спортивних змаганнях?  Коли? Чи маєш нагороди?

- Які якості  потрібно проявити для того, щоб перемогти (або брати участь)?

- Чи знаєш українських олімпійських чемпіонів? Кого саме?

- На кого з них  хотів  б бути схожим?

9. Гра  «Цінності Олімпійського руху»

Робота в групах.

- Кожна група отримає конверт, у яких  знаходить картинка – пазл. На ній зображена спортивна ситуація (сюжет). Вам необхідно скласти картинку і назвати якості характеру, які виявили спортсмени в цьому сюжеті.

Презентація груп, обговорення.

10. Зворотній зв’язок

Закінчити речення «Сьогодні на тренінгу я запам’ятав…»

-         Повернімося до наших очікувань. Чи справдилися ті очікування, які були у вас на початку тренінгу?

Якщо так, перенесіть вашу фігурку на вершину Олімпу.

11.Побажання

Усі беруться за руки і проговорюють слова:

Щоб в спорті першими бути

Треба спорт любити.

Щоб спортсменом міг кожен стати.

Треба день зарядкою розпочати.



Мітки: